I'm a soldier for you

"Värmen var olidlig.
Solens strålar brände mot huden som ett öppet sår. Den fuktiga luften var jobbig att andas i och gjorde mig otroligt andfådd. Jag famlade efter vattenflaskan i patronväskan, öppnade korken och förde den mot munnen. Helt tom. Jag svor lågt och förde händerna mot tinningarna. En bultande huvudvärk var på väg.
Jag satt helt ensam gömd i ett dike bakom en buske. Jag hade ingen aning om vart jag var någonstans, eller vart Matthew hade tagit vägen. Alldeles nyss hade jag hört hans snabba fotsteg bakom mig, men nu var det helt knäpptyst och inte ett enda flygplan hördes. Jag kisade mellan buskarna för att försöka se någon vilsen och förvirrad soldat snurra runt - men inte en människa sågs till.  
"Helvete" fräste jag. Att gå vilse och tappa bort de andra var inte bra alls. Vad skulle jag nu göra?  Sitta kvar och vänta på förstärkning eller fortsätta leta ensam? På marken låg avlösta skott och den bruna leran färgades på mina byxor. Jag sparkade lätt med foten och skapade ett mönster i sanden..."



längre har jag inte kommit på novellen... perfektionisten i mig är värre än vanligt, haha. Den handlar i alla fall om en amerikansk soldat i Vietnam på 60/70-talet. Spännande, hmmm.

Förkyldningen har blivit värre och jag sitter omringad av halstabletter, te och varma kläder. Nu ska jag försöka jobba lite matte och sedan sova - sjukt trött! Hejdå, puss, kram, godnatt eller vad man nu säger.


Kommentarer
Postat av: Mikaela

ja, visst är den snygg!

Hoppas du får en bra onsdag _)q

2011-02-09 @ 09:16:57
URL: http://mikaelafranssons.blogg.se/
Postat av: Mikaela

* :) (vet inte riktigt vad det blev där islutet på förra kommentaren)

2011-02-09 @ 09:17:49
URL: http://mikaelafranssons.blogg.se/
Postat av: Tuva

alltså du e grym!

Eru sjuk din lilla luring? ;)

2011-02-09 @ 11:34:15
URL: http://tuvaalicia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0